Sunday, June 29, 2008

My Love&Family...

HAKIKAT CINTA...

"Bagi diriku,cinta itu mmg indah jika dijga pnuh ksh syg".kegagalan cinta pertama membuat aku trauma menghadapi cinta yg hadir kedua kalinya...walaupn pertemuan adalah tidak diduga, diatur pula dgn kwn namun semua selesa bagai diatur berjalan dgn bgitu indah...seperti ada tarikan graviti antara aku & dia.perasaan malu timbul sedikit krn gurauan demi gurauan membuat kami berpegangan tangan&menyuap mkn ku dgn tidak sengaja... terlalu bhagia hari itu.sikapnya yg sggh sporting & suka berjenaka membuat aku mampu tertawa biarpn dlm hati terdapat beribu kekusutan.terasa ingin saja aku melompat memeluk dirinya & menyatakn terima kasih krn membuat aku ceria.bila difikir2 kan walaupun mak &abah lah yg byk memberi semangat utk aku tidak terus hanyut memikirkan percintaan yg bru sja aku putuskan...dgn itu lah aku terus melupakan nya dgn semangat hidup akn lbh sempurna selepas ini... wlu pn aku thu selama ini aku telah byk bersabar & membazir kan byk. waktu menunggu dia.sedangkan aku sendiri tak tahu utk apa...dan aku telah lansung melupakannya kini krn cinta aku mmg nyata tak pernah melekat dlm hatiku wlu sesaatpun krn dialah org yg pertama merosakkn hidupku dgn harapan org lain tak memiliki ku...memaki ku ketika aku putuskan hubungan dgn kta2 yg tak akn aku lupai sampai mati...berbalik cinta kedua,alhamdllah keadaan kembali ceria selepas keluar bersama kwn2.semuanya tlh berakhir. di bibirku tak lekang mengukir senyum... waktu kerjaku sering terganggu dgn panggilan telefon darinya...mlm itu kami ada temujanji(date)...sah lah agaknya kami dah jatuh cinta...(fall in love).sungguh pn mmg kt tempat kerje pn dorang panggil aku kerang busuk,sengeh sesorang...he..he.. dan start la mlm 2 kami keluar berdua2an...sungguh pun ini lah pertama kalinya aku benar2 jatuh cinta,x pernah aku rasa nikmat sebegini...jujur aku kata kan aku bahagia biarpn bru sja mengenali dia tp spt tlh lama berjumpa... alhamdullah ALLAH tlh makbulkan doa2 ku selama ini krn kini aku memiliki kekasih yg baik,caring,romantik,cute, yg penting bertanggung jwb...bersama dgn nya terasa aman d hati,damai dijiwa x pernah sedikit pn aku bersangka buruk tentang dirinya. Sekali lg dugaan datang setelah beberapa minggu percintaan aku.kekasih lamaku datang utk bertemu dgn ku meminta maaf dan merayu2 aku pening dgn kerenahnya yg x pnh faham.aku jd benci dgn nya & apa yg tlh dia lakukan pada ku, masa teringat itu lah aku mula membenci lelaki...sehingga perasaan ku terhadap kekasih baruku sedikit goyah... dan panggilan tel nya aku tak jwb,& selepas bekali2 aku menjawab jg panggilannya krn bosan dgn bunyi h/p ku & tel di office.jd aku pn berterus terang supaya lupakan aku krn baru berapa hari sja knl,& x plulah bercinta. krn byk lg perempuan lain lbh cantik & baik selain aku. dia pn seakn2 tersentak dgn jwpn ku,dia seakan2 marah tapi aku tak tahu apa yg dia beritahu krn ganggang tel. dah pn aku hempaskan... dek krn marahkan org lain dia yg jd mangsa,kasihan...dlm hati ku msh syg pd nya...tp biar lah perkataan "lelaki semua sama" mjd treadmark selama ini bersarang di hati. benci ku pd lelaki membuak2.


Di hadapan office terlihat kelibat yg aku sgt knl ke hulu ke hilir dgn wjh masam mencuka seolah2 marah pd ku. joe,iaitu kwn @ lbh afdal di panggil abang.Dia melambai2 dgn harapan aku nampak mmg aku sengaja buat x nampak.mgkn dia ada menghubungiku tp h/p dah pn aku off kn...sengaja aku biarkan hatiku puas... selepas beberapa minit berlalu kwn aku menyedari dia mula lah berceramah panjng dgn ku.mendidih jg telinga.baru lah aku sedar aku tak ptut lukakan perasaan nya.lantas aku hidup kan h/p ku. dan ku lihat joe masih didepan menanti aku dgn harapan agar aku x mengikut perasaan ku.perasaan takut ku mula datang krn aku yg srh lupakan diriku.aku telah membayangi berbagai2 perasaan ku bercampur baur... masih kah dia SYG pd ku? masih kah dia SUKAkan aku? msh kah dia CINTA pd ku? Setelah apa yg aku ucapkan sebentar tadi...
Tak pernah kah aku terfikir tentang PERASAANnya,CINTAnya,SYGnya... aku betul2 bingung... mungkin aku telah ditakdirkan terus jd begini bru merasa sedikit bahagia,sudah di ragut manis nya... tp memang aku yg bersalah... apa kan daya keputusan dah pn dibuat td...MENYESAL PN TIDAK BERGUNA....



Khayal ku terhenti apabila talian telefon office ku ber bunyi, aku menyambut dgn jwpn hambar,dgn tidak disangka2 suara itu sgt aku kenali.perlahan bunyi nya... tersentak aku. ya ALLAH terima kasih. Dia msh bersama ku, menanti ku lg... saat itu air mata ku seakan berguguran... terima ksh syg sudi memaafiku...semenjak itu aku semakin kuat wlu siapa yg dtg menggugat hubungan kami tak akn goyah. kami smakin intim dan bahagia...LOVE U SYG KU....


Semakin kami rapat semakin aku bahagia tak pernah bergaduh sepanjang mengenali nya.waktu aku di bawa berjumpa kakaknya, makan mlm d tmn len sen cheras aku agak malu2 tp kami semua happy juga dan perbualan agak rancak...
dan pertemuan family ku dgn dia adalah tidak dirancang. kami berjumpa di hospital d klang. waktu itu adik ketiga ku excident,maka jumpalah secara kebetulan.semasa ingin melawat itu lah dia berjumpa keluarga ku secara tidak sengaja...hubungan abahku n dia nampak serasi,mgkn perangai,bidang kerja,dan peramah membuat mereka cepat mesra,ibu ku jg merestui...allhamdllah semua nya baik & sukakan dia...


Perkenalan kami adalah sgt singkat selama 4 bln dan kami pn bertunang dan dalam tempoh3 minggu bertunang abah pula pergi menghadap ilahi... wlupn agak perit utk melaluinya namun aku redha sebagai hamba Nya.ALLAH sayangkan abah...Semoga ALLAH sentiasa melindungi abah dunia&akhirat.akk sentiasa mendoakan kesejahteraan abah dunia & akhirat...akk syg abah... selepas 4 bln kemudian kami pn membina masjid....begitu lah suka duka kehidupan ku.... ada suka,duka,air mata & bahagia..... sekian wassalam....

3 comments:

jemarisepi said...

hai lisa...thanks coz kunjungi blog jemari..moga kita boleh jadi kawan kan...insyallh..

Jaga diri baik2 k...

azlishukri said...

semoga kekal bahagia. amin

lisa said...

trima ksih semua...
harap dapat jd sahabat dunia akhirat insyaallh...
=p